Langkau ke kandungan utama

JAMUAN AKHIR TAHUN PENGAWAS 2017

JAMUAN AKHIR TAHUN PENGAWAS 2017

       Sebelum saya mulakan Blogging. Thanks Nantha sebab ingatkan pasal update recent activity kat blog. Ok, Kita teruskan dengan blogging.



        Pada 25 Ogos 2017, telah berlangsungnya Jamuan Akhir Tahun Pengawas SMK Dato Jaafar. Ini merupakan Jamuan Pengawas terakhir bagi saya setelah menakbur bakti dalam Lembaga Pengawas selama 5 Tahun.
       
        Pada mulanya, agak awal dirancang Jamuan Pengawas tahun ini iaitu selepas Percubaan SPM dan selalunya Jamuan diadakan pada Bulan Oktober tapi kali ini awal sikit memandangkan Jamuan Pengawas berselisihan dengan Graduasi. Tetapi tidak apa asalkan semua perancang pada tahap yang terbaik. Hotel yang dipilih ialah Hotel Berjaya Waterfront Petamanya, Hotel agak mewah dan harganya amat berpatutan. 
        
        Selaku Pengawas Tingkatan 5, kami dikecualikan daripada mengikuti persiapan Jamuan kerana memang mengikut giliran dan peluang pengawas Tingkatan 4 akan mengambil alih tugas Jamuan seperti tahun-tahun lainnya. Aktiviti Jamuan akan saya simpulkan dalam semua gambar yang saya postkan. Thanks



Untung Meja memang muat untuk 11 Orang jadi memang padan bagi kitorang Pengawas Tingkatan 5 yang berjumlah 11 Pengawas. Semua Tingkatan ada tempatan masing-masing.



Nampak Cantik dan berharga Hadiah bagi semua Pengawas Senior.



Bergambar dengan Wong Qi En, Pengawas paling Hyperactive. Dia memang rajin dan suka mengambil peluang dalam mana-mana pertandingan perbahasan dan dia ada mengikuti saya dalam Pertandingan Pidato Peringkat Negeri.


Sesi penyampaian Hadiah kepada semua pengawas Senior oleh Penolong Kanan 1, Encik Zainal. Haha, susah sikit suruh orang tepuk rasa macam syok sendiri pulak.


Hanya Pandangan Dari Dalam.


Barisan Pengawas Tingakatan 5 Bersama Ketua Guru Pengawas

 Nisvan, Danish Iman, Shahrul Ezam, Puan Vasantha, Izz Irfan, Amirthan, Eugene Hoo.
Norman, Saifullah, Nesanth, Danish Faizulazmi


Bergambar dengan Nabil Naim, first Nabil nampak macam almost macam Najmie.


Ok Nampak Kosong sebab masih awal lagi. Hehe, tak ikut turutan.


Sesi Permainan ( Tiub Belon lepas tu pecahkan )


Persembahan Tarian Oleh : ???? ( Saya Tak sempat tanya )


Geng Pengawas Tingkatan 4
Hazim, Fekry, Srineswaran, Shahrul Nizam dan Haizzad ( Betul Ke ?)


Maybe Sesi Game


Bergambar dengan Navveen Nair ( Nama Dari Facebook )



Bergambar dengan Pengawas Form 1, Shafiy Eddin.


Persembahan Nyayian Daripada Haizzad dan Jason Lim


Time Makan


Gambar Free Style Bersama Pengawas Form 5 dan Form 6 Semester 3


Bergambar Bersama Syameer Rakan Gosip



Asyraf Kot?


Kesimpulannya, Terima Kasih Diucapkan Kepada Semua Pihak Yang terlibat dalam menjayakan Majlis Jamuan Akhir Tahun Lembaga Pengawas Tahun 2017. Sekian daripada Saya. Semoga Lembaga Pengawas SMK Dato Jaafar akan lebih berjaya dak sukses pada masa hadapan.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

NOVEL DI SEBALIK DINARA ( PERISTIWA MENARIK )

TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA TERHADAP BLOG SAYA  SEMOGA CEMERLANG DALAM PEPERIKSAAN Peristiwa-Peristiwa Menarik 1. Peristiwa-peristiwa yang menarik perlu diolah oleh pengarang untuk menarik minat pembaca bagi meneruskan pembacaan sesbuah novel. berdasarkan novel yang anda kaji, huraikan peristiwa-peristiwa menarik yang terdapat dalam novel tersebut.         Novel yang saya pelajari ialah Di Sebalik Dinara karya Dayang noor yang mengisahkan tentang persaingan dunia sains antara Karl dan medina sehingga melupakan unsur-unsur kemanusiaan. Novel ini telah memaparkan beberapa peristiwa menarik.             Antaranya ialah peristiwa Aqram berpura-pura tidur semasa di dalam kapal terbang. Dia mengambil cawan kecil dan menguji kesan air liur yang melekat pada cawan. Kajian yang dibuat Dr Maxi mendapati Farisha dikatakan individu mampu menyelamatkan Dinara. Peristiwa ini dianggap menarik kerana kebijaksanaan Aqram menjalankan tugas dan kecanggihan kajian sains yang mendalam

NOVEL DI SEBALIK DINARA ( PERISTIWA YANG BOLEH DIJADIKAN TELADAN )

Peristiwa-Peristiwa Yang Boleh Dijadikan Teladan 1. Terdapat Peristiwa-peristiwa didalam Novel telah diolah oleh pengarang untuk dijadikan kepada pembaca. Berdasarkan novel yang anda kaji, huraikan Peristiwa-Peristiwa Yang Boleh Dijadikan Teladan yang terdapat dalam novel tersebut.         Novel yang saya pelajari ialah Di Sebalik Dinara karya Dayang noor yang mengisahkan tentang persaingan dunia sains antara Karl dan Medina sehingga melupakan unsur-unsur kemanusiaan. Novel ini telah memaparkan beberapa peristiwa-peristiwa yang boleh dijadikan teladan kepada pembaca.            Antaranya ialah peristiwa dimana Azraai memasang ‘retinal scanner’ dan intercom di rumah Farisha yang bersambung ke rumahnya . Hal ini menunjukkan bahawa Azraai sangat mengambil berat perihal keselamatan adiknya. Peristiwa ini telah mengajar saya supaya sentiasa memiliki hubungan yang baik antara adik beradik kerana merekalah yang sentiasa bersama kita ketika susah dan senang.            Se

NOVEL SILIR DAKSINA ( PERISTIWA MENARIK )

SOALAN 1 Peristiwa-peristiwa yang menarik perlu diolah oleh pengarang untuk menarik minat pembaca bagi meneruskan pembacaan sesbuah novel. Berdasarkan novel yang anda kaji, 2  huraikan peristiwa-peristiwa menarik yang terdapat dalam novel tersebut . (7 Markah) JAWAPAN    Novel yang saya pelajari ialah Novel Silir Daksina karya Nizar Parman yang mengisahkan konflik kekeluargaan yang berlaku antara Abdullah Kayan dan Rafiqah sehingga membawa kepada penceraian dan menyebabkan Haiqal Hakimi terpisah dengan ayahnya. Kerinduan Abdullah Kayan terhadap Haiqal yang mendalam telah menyebabkannya menderita dan meninggal dunia. Haiqal cuba menjejaki warisan peninggalan ayahnya setelah menerima manuskrip daripada Ong See Hwa. Novel ini telah menonjolkan tiga  peristiwa menarik yang terdapat dalam novel tersebut.    Antara peristiwa-peristiwa menarik yang terdapat dalam  novel Silir Daksina,  ialah peristiwa dimana   Umi melihat persembahan tarian zapin . Haiqal bersedia untuk memperse